Yeni Modelde Ortaöğretime Yerleştirme Nasıl Olacak?

İlköğretim sonunda elde edilen (G-OYP) Genel – Ortaöğretime Yerleştirme Puanı’na dayalı olarak yerleştirme süreci aşağıdaki aşamalara göre gerçekleştirilecektir:

Her eğitim ve öğretim yılının sonunda her bir sınıf için elde edilen OYP’lerin toplanmasıyla bulunan G-OYP ilan edildikten sonra öğrenciler, okulların kontenjanlarına göre tercihlerini yapacaklar.

Millî Eğitim Bakanlığınca her yıl okulların kontenjanları tespit edilerek açıklanacaktır.

Bütün ortaöğretim kurumlarına, G-OYP sonuçlarına göre yerleştirme yapılacaktır. Ancak Fen, Anadolu Liseleri, Sosyal Bilimler ve Öğretmen Liseleri; öğrencilerin Seviye Belirleme Sınavı (SBS) ve Yıl Sonu Başarı Puanı (YBP) toplamının, genel ve özel alan bağlamında Bakanlıkça belirlenen baraj düzeyini geçmiş olmaları şartıyla tercih edilebilecektir.

Öğrenciler, almış oldukları Genel – Ortaöğretime Yerleştirme Puanlarına (G-OYP) ve yapmış oldukları tercihlere göre Millî Eğitim Bakanlığı tarafından merkezi sistemle yerleştirilecektir.

Özel yetenek gerektiren liselere ( Spor ve Güzel Sanatlar Liseleri) öğrenci alımı mevcut sistemdeki şekliyle devam edecektir. Yeni sistemde yöneltme puanı kullanılmaktadır, özellikle mesleki teknik eğitime öğrenci yerleştirmede yöneltme puanı mesleki yöneltme puanı olarak, genel liselere yerleştirmede genel yöneltme puanı kullanılacaktır

~ tarafından buokulbizim Mayıs 4, 2008.

Bir Cevap Yazın

 
