ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLARIN TİPİK ÖZELLİKLERİ

Haftanın günlerini öğrenebilecek mi?
Mars’ta yaşam üzerine konuşabiliyor ama iki ile ikiyi neden toplayamıyor?
Niye okulda iyi değil? Dedeyi neden bebe diye okuyor?
D ve B harfleri arasındaki farkı göremiyor mu? Anlamını bildiği bu kelimeleri neden okuyamıyor?
Neden aklı kadar başaramıyor?
Dört farklı aritmetik probleminin hepsine birden neden aynı cevabı veriyor?
Çok iyi bir çocuk çok çalışıyor ama neden başaramıyor?
Her yıl aynı noktada, sanki sadece yaşı büyüyor…

Bu çocuklar ‘‘çini’’ yi ‘‘ için’’ okurlar; 41’i 14 yazarlar; P’yi D, D’yi B yazarlar ve bir kelimeyi oluşturan harfleri sırasını hatırlayamazlar.
Ödevlerini tahtadan defterlerine geçiremezler.
Kitaplarının yerini unuturlar.
Eşyalarını kaybederler.
İçinde bulundukları yılı, günü ve mevsimi ayırt edemezler.
Kahvaltıya öğle yemeği diyebilirler; dün bugün ve yarını karıştırabilirler.
Gördüklerini hatırlayamazlar yada zihinlerinde canlandıramazlar.
Bu çocuklar sınıfta öğrenemezler, bir cümle ya da fikrin ortasından başlayabilirler ya da bir cümlenin ortasında durabilirler.
Bazı durumlarda toplama çarpma yapabilirler; ama çıkartma yada bölme yapamazlar.
Kimi zamanda matematiği sadece zihinden yapabilirler, ama yazamazlar.
Kelimeleri yüksek sesle okurken harfleri ve heceleri atlayabilirler ya da ekleyebilirler.

Öğrenme güçlüğü olan çocukları, zihinsel yetersiz ve davranış bozukluğu olan çocuklardan ayırmak gerekir.

~ tarafından buokulbizim Nisan 27, 2008.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

 
%d blogcu bunu beğendi: